Όλα όσα πρέπει να ξέρεις για τη συσκευασία του E-shop

Στροφή στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο 

Ζούμε σε μια εποχή η οποία κυριαρχείται από την εικόνα, τη σφαίρα των social media και των νέων τεχνολογιών. Οτιδήποτε φάνταζε φουτουριστικό ή και ακατόρθωτο πριν από μερικές δεκαετίες, τώρα αποτελεί, πλέον, την καθημερινότητα της πραγματικής μας ζωής: ψηφιακές τραπεζικές συναλλαγές μέσω e-banking χωρίς ουρά αναμονής, άυλες φαρμακευτικές συνταγογραφήσεις, διευθέτηση γραφειοκρατικών εκκρεμοτήτων με ένα «κλικ», ψώνια από το σούπερ-μάρκετ στην πόρτα μας χωρίς να βγούμε από το σπίτι, τηλεργασία και τηλεκπαίδευση, online ψυχαγωγία και άμεση (οπτικοακουστική) επικοινωνία με δικούς μας ανθρώπους – οπουδήποτε στον κόσμο κι αν βρίσκονται – στο λεπτό.

Ο αρχαίος φιλόσοφος Ηράκλειτος είχε τονίσει πως «δεν μπορείς να μπεις δυο φορές στον ίδιο ποταμό» καθώς ο ποταμός συνεχώς κινείται, επομένως, ποτέ δεν παραμένει ο ίδιος. Τα λόγια του φιλοσόφου είναι πιο επίκαιρα από ποτέ, αφού τα πάντα στον κόσμο μας βρίσκονται σε συνεχή κίνηση, δε σταματούν να αλλάζουν και όλοι οι τομείς της ζωής μας ολοένα και επηρεάζονται απ’ αυτό το κλίμα αλλαγής. Νέες επινοήσεις, νέες εφευρέσεις, νέες ανθρώπινες ανάγκες.

Πώς θα μπορούσε, λοιπόν, ο κλάδος του εμπορίου να μείνει αμέτοχος σε αυτό το σύγχρονο ρεύμα αλλαγών; Η πώληση, συμβαδίζοντας με τις νέες ανάγκες μας, εδώ και αρκετά χρόνια έχει προσανατολιστεί στην ηλεκτρονική μορφή, μετατρέποντας το ηλεκτρονικό εμπόριο σε βασικό κομμάτι της ζωής μας από δω και πέρα.

 

Γιατί Όλοι Πλέον Έχουν E-shops:

#1 Συγχρονισμός με Νέες Τεχνολογίες

Όπως εξελίσσεται η σύγχρονη κοινωνία, μαζί της εξελίσσεται και ο τομέας του εμπορίου, ο οποίος δραπετεύει σε ηλεκτρονικά μέσα, καθώς εμφανίζονται συνεχώς νέες ηλεκτρονικές συσκευές, κινητά τηλέφωνα, κλπ.

#2 Εκτόξευση Social Media

Οι χρήστες των μέσω κοινωνικής δικτύωσης είναι πλέον ταυτόχρονα καταναλωτές/πελάτες, γεγονός που πλέον εκμεταλλεύεται στο έπακρο ο κλάδος του εμπορίου μέσω διαφημίσεων αλλά και της ίδιας της διαδικασίας πώλησης.

#3 Μεγαλύτερος Ανταγωνισμός 

Ο ανταγωνισμός ανάμεσα σε μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις έχει αυξηθεί, με τις πρώτες να έχουν ήδη δημιουργήσει e-shops και με τις δεύτερες να ακολουθούν για να συμβαδίσουν. Ακόμα και τα πολύ μικρότερα καταστήματα έχουν αρχίσει να πουλάνε τα προϊόντα τους μέσω ίντερνετ, αγκαλιάζοντας τη νέα εποχή.

#4 Ευελιξία Αγοραστικής Εμπειρίας 

Μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου, η διαδικασία πώλησης των επιχειρήσεων αλλά και το αγοραστικό «ταξίδι» των καταναλωτών γίνεται πιο εύκολο, άμεσο και γρήγορο με το πάτημα μερικών κουμπιών – ή με άγγιγμα της οθόνης – και εμπλουτίζεται με περισσότερες επιλογές (κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα και τις πολλαπλές αγορές). Υπάρχει μεγάλη ευελιξία.

#5 Χαμηλό Κόστος

Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δεν έχει έξοδα όπως ενοίκιο, ταμπέλα, εσωτερική/εξωτερική διακόσμηση, βιτρίνα, αγορά αποθέματος, εξοπλισμό, κλπ. και δεν έχει ανάγκη από προσωπικό ασφαλείας.

#6 Εργασία από Απόσταση

Οι υπάλληλοι μπορούν να εργάζονται εξ αποστάσεως, γεγονός που μας διευκολύνει να βρούμε το κατάλληλο για την επιχείρησή μας προσωπικό.

#7 Εύκολη Διαφήμιση 

Ενώ παλαιότερα οι διαφημίσεις των φυσικών καταστημάτων ήταν πολυδάπανες και περιορίζονταν σε μέσα μαζικής ενημέρωσης, όπως τηλεόραση, ραδιόφωνα, εφημερίδες/περιοδικά, κλπ., πλέον όλα γίνονται διαδικτυακά και, κυρίως, στα social media, γεγονός που διευκολύνει και επιταχύνει την όλη διαδικασία προώθησης.

#8 Αύξηση του Εισοδήματος & Διεθνείς Πωλήσεις 

Τα e-shops δεν κλείνουν ποτέ – είναι πάντα ανοικτά. Αυτό μας δίνει αυτόματα την ευελιξία και ευχέρεια να προσελκύσουμε περισσότερους πελάτες οποιαδήποτε ώρα και από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου κι αν βρίσκονται: και όσους, ούτως ή άλλως, θα επισκέπτονταν το φυσικό κατάστημά μας, τις ώρες που θα ήταν ανοιχτό, και όσους έχουν ιδιαίτερο εργασιακό ωράριο ή δουλεύουν μέχρι αργά και όσους δεν διαθέτουν χρόνο για δια-ζώσης αγορές, γενικώς, αλλά και όσους ζουν μακριά από το φυσικό μας κατάστημα.

#9 Ραγδαία Ανάπτυξη 

Στην περίπτωση του online καταστήματός μας, δε χρειάζεται να μεταφερθούμε σε μεγαλύτερο χώρο όποτε θελήσουμε είτε να αυξήσουμε τις κατηγορίες προϊόντων μας είτε να προσθέσουμε νέα προϊόντα στο κατάστημά μας. Ταυτόχρονα, διαχειριζόμαστε με μεγάλη άνεση μεγαλύτερο αριθμό παραγγελιών, χωρίς πλέον να μας απασχολούν οι πιθανές μεγάλες ουρές πελατών ούτε ο μεγάλος χρόνος αναμονής τους έξω από το φυσικό μας κατάστημα. Κι αυτό μας βοηθάει στην ταχύτατη ανάπτυξη της επιχείρησής μας χωρίς επιπρόσθετο οικονομικό κόστος.

#10 Σχέση Εμπιστοσύνης

Μέσω του e-shop μας, έχουμε τη δυνατότητα να λάβουμε το όνομα, την διεύθυνση, το email και τον αριθμό τηλεφώνου του πελάτη μας δέκα φορές πιο εύκολα σε σύγκριση με το φυσικό μας κατάστημα. Αυτό σημαίνει ότι αμέσως αποκτάμε τρεις διαφορετικούς τρόπους, τουλάχιστον, για να έρθουμε σε επαφή μαζί του, με στόχο να ενισχύσουμε την ήδη υπάρχουσα ή να εδραιώσουμε σχέση εμπιστοσύνης μαζί τους.

#11 Μετά-Covid Εποχή

Η πανδημία ευνόησε το ηλεκτρονικό εμπόριο πολύ. Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή έκθεση ηλεκτρονικού εμπορίου για το 2021, που δημοσιεύτηκε από τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου, το Euro Commerce και τον E-commerce Europe, οι ρυθμοί ανάπτυξης του κλάδου του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα έφτασαν το 77% – το υψηλότερο ποσοστό σε όλη την Ευρώπη – με τη Μολδαβία (49%) και τη Ρωσία (41%) να ακολουθούν.

Κατά τη διάρκεια του 2020 και του 2021, παγκοσμίως, όλοι βιώσαμε τον τεράστιο αντίκτυπο της πανδημίας COVID-19, πρωτίστως σε κοινωνικό, προσωπικό και οικονομικό επίπεδο, αλλά και στον τομέα του εμπορίου, τόσο ως πωλητές όσο και ως καταναλωτές. Τα πολλαπλά lockdowns όπως επίσης και οι αυστηροί περιορισμοί, όπως το υποχρεωτικό κλείσιμο καταστημάτων, μας εμπόδισαν να πουλήσουμε και να αγοράσουμε προϊόντα σε φυσικά καταστήματα συντελώντας σε μεγάλο οικονομικό σοκ.

E-Commerce

Κι εδώ ακριβώς έρχεται το ηλεκτρονικό εμπόριο, αποτελώντας μια αχτίδα φωτός για όλους εμάς, καταναλωτές και πωλητές: εκτόξευσε και υπογράμμισε την ήδη υπάρχουσα τάση και ανάγκη για ψηφιοποίηση των καταστημάτων, κάτι που, ενώ υπό κανονικές συνθήκες θα αργούσε να πραγματοποιηθεί για κάποιες επιχειρήσεις και μαγαζιά στην Ελλάδα, υλοποιήθηκε εντός μικρού χρονικού διαστήματος λόγω της επιτακτικότητας της πανδημίας. Ακόμα και οι πιο διστακτικοί από εμάς, τελικά, στραφήκαμε στο ηλεκτρονικό εμπόριο και δεν απογοητευτήκαμε.

Παρατηρείται ότι στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή συναντάμε δύο κατηγορίες καταναλωτών: τους «ώριμους» που είχαν εξοικειωθεί με τα e-shops, πριν την πανδημία και τους περιορισμούς των lockdowns, και τους «αρχάριους», δηλαδή τους καταναλωτές που άρχισαν δειλά-δειλά να αγοράζουν από ηλεκτρονικά μαγαζιά εν μέσω πανδημίας και θα εξακολουθήσουν να έχουν αυτή τη νέα συνήθεια καθώς τώρα καλλιεργούν την εμπιστοσύνη τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Για να βοηθήσουμε αυτήν αλλά και όλες τις υπόλοιπες ομάδων πελατών να ενισχύσουν τη σχέση εμπιστοσύνης που έχουν με το ηλεκτρονικό μας κατάστημα, πρέπει να σκεφτούμε πέρα από το πλαίσιο της οικονομικής συναλλαγής.

Πώς να Επιλέξω την Κατάλληλη Συσκευασία E-shop

Σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο – πέραν της απλής οικονομικής συναλλαγής – θα πρέπει να εντάσσουμε τη συσκευασία μας: ο μόνος τρόπος επαφής με τον πελάτη μας είναι, εκτός από το προϊόν, η ίδια η συσκευασία μέσα στην οποία υπάρχει το τελευταίο. Χρειάζεται, λοιπόν, να εξασφαλίσουμε την κατάλληλη συσκευασία e-shop για το ηλεκτρονικό μας κατάστημα. Γιατί;

#1 Η Πρώτη Εντύπωση 

<Εξαρχής, με το που παραλαμβάνει στα χέρια του το πακέτο/φάκελο, ο πελάτης θα σχηματίσει αμέσως μια πρώτη εντύπωση για την επιχείρησή μας και για το ποιοι είμαστε – αυτό θα συμβεί μέσα στα πρώτα 10 δευτερόλεπτα. Πρέπει να θυμόμαστε, λοιπόν, ότι αυτή η πρώτη εντύπωση μετράει και, μάλιστα, αποτελεί δυνατό σύμμαχό μας για να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη και την αφοσίωση των πελατών μας οι οποίοι θα έχουν δει το ηλεκτρονικό μας κατάστημα και θα έχουν αποφασίσει να κάνουν μια παραγγελία από μας, κατόπιν έρευνας αγοράς. Και ποια είναι η πρώτη φυσική αλληλεπίδραση που θα έχουν με την επιχείρησή μας; Η συσκευασία e-shop μας. Έτσι, και οι άνθρωποι που ήταν ήδη πελάτες μας νιώθουν ότι τους φροντίζουμε αλλά και οι νέοι πελάτες μας θα μας προτιμήσουν ξανά.

#2 Το Brand μας

Το branding είναι ο τρόπος με τον οποίο παρουσιαζόμαστε προς τα έξω. Και ένας πολύ σημαντικός τρόπος μέσω του οποίου διαφημίζουμε την επιχείρησή μας και τα προϊόντα μας και, γενικά, προωθούμε την επωνυμία μας είναι, φυσικά, η συσκευασία που επιλέγουμε για το e-shop μας. Η συσκευασία μας είναι η προέκταση του brand μας. Μεταφέροντας την επωνυμία μας, λοιπόν, στη συσκευασία μας, ο πελάτης μας έχει μια εμπειρία αγοράς που επισφραγίζεται από τη δική μας συνέπεια και τον επαγγελματισμό.

Μια τέτοια αγοραστική εμπειρία, που ξεκινά από τον διαδικτυακό (online) κόσμο και συνεχίζεται στον πραγματικό (offline) κόσμο, είναι το κλειδί για τη σχέση μας με τους καταναλωτές. Η συσκευασία μας παίζει βασικό ρόλο στη μετάδοση του ίδιου του περιεχομένου της επιχείρησής μας και κάνουν τους πελάτες μας να καταλάβουν ακριβώς ποιοι είμαστε και να νιώθουν ασφάλεια: με την συσκευασία μας πρέπει να τους κάνουμε να νιώθουν ότι αυτό που υπάρχει μέσα είναι αυτό ακριβώς που έχουν παραγγείλει κι επιθυμούν.

#3 Το Μήνυμα που Περνάμε στον Πελάτη 

Οι αξίες, τα πιστεύω μας και η στάση μας απέναντι σε κοινωνικά ή περιβαλλοντικά θέματα διατρέχουν τον τρόπο με τον οποίο διαχειριζόμαστε τη συσκευασία μας. Η τελευταία είναι το ιδανικό σημείο επαφής για να μεταφέρουμε το μήνυμά μας, κυριολεκτικά, στα χέρια των πελατών μας, αφού αποτελεί το μόνο «κομμάτι» μάρκετινγκ που φτάνει με απτό τρόπο σε εκείνους.

Σε αυτό το πλαίσιο, αξίζει να προσθέσουμε ένα ωραίο μήνυμα πάνω στη συσκευασία μας, η οποία, μάλιστα, επιλέγοντας να είναι φιλική προς το περιβάλλον, όπως είναι και ο χάρτινος φάκελος αποστολής που έχουμε στην Xenos Packaging, αφήνει μια ωραία αίσθηση στον πελάτη μας και του επιβεβαιώνει ότι έχουμε ευαισθητοποιηθεί απέναντι στο περιβάλλον, έχουμε υιοθετήσει οικολογική συνείδηση και έχουμε ενσωματώσει στη νοοτροπία πώλησής μας την έννοια της βιωσιμότητας (sustainability).

#4 Η Καλύτερη Διαφήμιση  

Αναφερθήκαμε στο γεγονός ότι στην εποχή που ζούμε, τα social media κυριαρχούν. Οι πελάτες μας, άλλοι περισσότερο και άλλοι λιγότερο, μοιράζονται συνεχώς περιεχόμενο και, ειδικά, φωτογραφίες μέσω Facebook και Instagram αλλά και “unboxing” βίντεο σε πλατφόρμες όπως YouTube, TikTok, κλπ. Επομένως, η απλή αλλά καλή συσκευασία e-shop του προϊόντος μας θα βρίσκεται σίγουρα στο επίκεντρο φωτογραφιών και βίντεο που οι πελάτες μας ποστάρουν για την οικογένειά τους, τους  φίλους τους και κάθε είδους follower τους. Αμέσως, η μάρκα, το προϊόν και η συσκευασία αποστολής μας θα προωθηθούν – χωρίς κόπο και έξοδα πώλησης από εμάς – σε νέους πελάτες.

Εκτός από το διαδίκτυο, όμως, η ωραία συσκευασία, θα μας ωφελήσει μέσω της παλαιότερης και αναμφισβήτητα πιο αποτελεσματικής μορφής μάρκετινγκ: από στόμα σε στόμα. Ο πελάτης που λαμβάνει από μας μια καλή συσκευασία θα το πει σε δικούς του ανθρώπους και μπορεί ακόμη και να διατηρήσει τη συσκευασία (με το σήμα μας) για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ή να επιλέξει να την ανακυκλώσει. Μην το ξεχνάτε, η σακούλα είναι ένα εργαλέιο marketing!

Σε ποια Σημεία πρέπει να Εστιάζουμε όταν Διαλέγουμε Συσκευασία E-shop

  • Στα υλικά που εκφράζουν εμάς και την επιχείρησή μας
  • Στα όμορφα χρώματα
  • Στις λεπτομέρειες – όπως είναι το χαρτί αφής-χαρτί περιτυλίγματος (tissue paper-wrapping paper) και οι κορδέλες – οι οποίες θα μας κάνουν να ξεχωρίσουμε από τους ανταγωνιστές μας και θα κερδίσουν την προσοχή και την εμπιστοσύνη των πελατών μας.
  • Στο να επικοινωνούμε στους πελάτες μας όμορφα μηνύματα. Ένα προσεγμένο μήνυμα από μας λειτουργεί σαν το «ευχαριστώ» που θα λέγαμε face-to-face στον πελάτη μας: δείχνουμε πως τον σεβόμαστε, τον αντιμετωπίζουμε με ευγένεια, τον εκτιμάμε που μας επέλεξε για τις αγορές του και του φτιάχνουμε τη μέρα.

Η συσκευασία e-shop που επιλέγουμε είναι ο καθρέφτης σας και θέλουμε να σας διαβεβαιώσουμε, στην Xenos Packaging, μας ενδιαφέρει πρωτίστως ο αντικατοπτρισμός σας.