H Σακούλα ως εργαλείο Marketing

Η σακούλα που επιλέγουμε για την επιχείρησή μας δεν θα πρέπει ποτέ να θεωρείται δευτερεύουσας σημασίας ή ένα τυχαίο κομμάτι marketing.

Αποτελεί μια δυνατή στρατηγική, καθώς ενσωματώνει όλα τα κύρια στοιχεία του brand μας από την πρώτη κιόλας στιγμή που βρίσκεται στα χέρια των πελατών μας.

Γιατί Είναι Βασικό Marketing Instrument:

#1 Προστατεύει τα Προϊόντα

Φυσικά, αυτή είναι η κύρια λειτουργία της σακούλας μας. Αλλά παίζει σημαντικό ρόλο και στο πώς οι πελάτες μας σχηματίζουν άποψη για όλη την επιχείρησή μας. Εάν συσκευάσουμε πρόχειρα τα προϊόντα μας ή χρησιμοποιήσουμε υλικά πολύ χαμηλής ποιότητας για τη συσκευασία μας, όχι μόνο βάζουμε σε κίνδυνο τα ίδια τα προϊόντα αλλά θα κάνουμε πολύ κακή εντύπωση στους πελάτες μας – φανταστείτε το σοκ του πελάτη εάν, για παράδειγμα, σκιστεί η σακούλα που κρατάει την ώρα που περπατάει και πέσουν τα προϊόντα στο δρόμο. Θα νιώσουν πως ούτε τους σεβόμαστε ούτε εκτιμάμε ότι μας επέλεξαν για τις αγορές τους, γεγονός που σίγουρα θα τους αποθαρρύνει από το να μας επιλέξουν ξανά στο μέλλον. 

#2 Αφηγείται την Ιστορία του Brand μας

Ο ίδιος ο τομέας του marketing έχει γίνει πιο απαιτητικός από ποτέ με το ρόλο των Millennials και της Generation Z να βρίσκεται στο επίκεντρο της αγοράς. Εδώ και αρκετό καιρό φαίνεται πως έχουμε απομακρυνθεί από παραδοσιακές στρατηγικές marketing όπως το να διατυμπανίζουμε στους πελάτες μας ότι «το προϊόν μας είναι το καλύτερο απ’ όλα». Αυτό δεν αρκεί για να πειστούν. 

Οι πελάτες πλέον αγαπάνε τις καλές ιστορίες, επομένως, θέλουν να μάθουν: 

  • Γιατί το προϊόν μας είναι το καλύτερο;
  • Ποιος το δημιούργησε;
  • Πώς;
  • Γιατί;
  • Πού; 

Με το να δώσουμε αυτές τις πληροφορίες για την ιστορία του προϊόντος μας στον πελάτη μας, μπορούμε να του προκαλέσουμε διάφορα θετικά συναισθήματα και ταυτόχρονα τον ενημερώνουμε αφενός για το προϊόν μας και αφετέρου για την επιχείρησή μας. Η ιστορία του προϊόντος και του ίδιου του brand μας δεν χρειάζεται να είναι λεπτομερής ή πολύ περιγραφική: η συσκευασία μας θα μιλήσει πραγματικά και απευθείας στους πελάτες μας μέσω της εικόνας και της απτής εμπειρίας.

#3 Είναι η Υπογραφή μας

Δεν είναι καθόλου τυχαίο που κορυφαίες μάρκες παγκόσμιας κλίμακας, όπως η Apple, προωθούν την ίδια τη συσκευασία ως καταναλωτική εμπειρία από μόνη της: ένα κουτί της Apple αποτελεί κι αυτό το ίδιο προϊόν, όπως ένα iPhone ή ένα MacBook που περιέχεται εντός του. Οι συσκευασίες τους, λοιπόν, δημιουργούν μια εμπειρία για τους πελάτες και αντανακλούν την ανθεκτικότητα και απλότητα για την οποία φημίζεται η ίδια η εταιρεία. 

Πολύ συχνά, ξεχνάμε πως η συσκευασία μας είναι ουσιαστικά η υπογραφή που αφήνουμε παντού και πως μέσω αυτής έχουμε τη δυνατότητα να προσελκύσουμε νέους πελάτες και να διατηρήσουμε τη σχέση εμπιστοσύνης που έχουμε με τους παλιούς.

#4 Αποτελεί Κανάλι Επικοινωνίας

Για να ενισχύσουμε το brand μας, θα πρέπει να θυμόμαστε ότι το προϊόν μας μπορεί να είναι το καλύτερο της αγοράς αλλά η συσκευασία του πρέπει να είναι το βασικό εργαλείο που το αντιπροσωπεύει. Έτσι, θα πρέπει να έχουμε τα προϊόντα μας τοποθετημένα σε μια εύκολα αναγνωρίσιμη συσκευασία για τους πελάτες μας. Η μοναδικότητα της επιχείρησής μας δεν σημαίνει ότι χρειάζεται να έχουμε πολύπλοκες ή φορτωμένες σακούλες αγοράς. Ένα λιτό σχέδιο μπορεί να ενισχύσει την αναγνωρισιμότητα μας μέσω του logo μας, του ονόματός μας και των χρωμάτων της επιχείρησής μας. 

Καθώς οι πελάτες βλέπουν αυτά τα στοιχεία επανειλημμένα, με τον καιρό τα συνηθίζουν και μπορούν να μας αναγνωρίσουν, καθιστώντας την επιχείρησή μας και τα προϊόντα μας αξέχαστα. 

#5 Μας Κάνει να Ξεχωρίζουμε από Ανταγωνιστές 

Όπως πολύ εύστοχα έχει παρατηρήσει ο Γερμανός σύμβουλος marketing, Frank Rehme, «οι σύγχρονοι καταναλωτές έχουν μετατραπεί από απλοί αγοραστές σε ειδικούς» και έχει παρομοιάσει την ίδια τη διαδικασία του unboxing με ολόκληρη τελετουργία, οπότε η σακούλα μας, ως πυρήνας της τελετής αυτής, πρέπει να:

  • Μπορεί να ανοιχτεί χωρίς εργαλεία
  • Κάνει τον πελάτη να ερωτευτεί το προϊόν 
  • Εκπροσωπεί το πνεύμα βιωσιμότητας (sustainability)

Ειδικότερα, μένοντας στο τελευταίο σημείο, όλο και περισσότεροι καταναλωτές ευαισθητοποιούνται σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος και το πώς οι δικές τους αγορές αλλά και οι πράξεις της επιχείρησης από την οποία αγοράζουν, συμβάλλουν στην προστασία ή καταστροφή του περιβάλλοντος. Είναι καίριας σημασίας, επομένως, η σακούλα μας να προβάλει την υπευθυνότητα και τις αξίες μας, συνδέοντας την επιχείρησή μας με βιώσιμες πρακτικές, προωθώντας την ανακύκλωση συσκευασίας και βοηθώντας τους πελάτες μας νιώσουν ότι προστατεύουν τη φύση μέσω της συσκευασίας μας. 

#6 Εξασφαλίζει Διαχρονικότητα 

Με το να επιλέξουμε τσάντες που επαναχρησιμοποιούνται, οι πελάτες μας, όχι μόνο συνεισφέρουν στην προστασία του περιβάλλοντος, όπως αναφέραμε, αλλά και διευκολύνονται κάθε ώρα της ημέρας όπου και να βρίσκονται και ίσως κρατήσουν τη συσκευασία μας για πάντα, αφού: 

  • Μπορεί να γίνει το αξεσουάρ τους
  • Μπορούν να κουβαλήσουν άλλα προϊόντα ξανά και ξανά
  • Μπορεί να αποτελέσει σύμβολο-στάτους, ότι ψώνισαν από μας
  • Μπορούν να επανασυσκευάσουν άλλα πράγματα για αποστολή
  • Μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη συσκευασία μας ως αποθηκευτικό χώρο στο σπίτι
  • Μπορούν να την κρατήσουν ως ενθύμιο/σουβενίρ, ειδικά αν γράφουμε κάποιο όμορφο μήνυμα πάνω 

#7 Είναι Κινητή Διαφήμιση 

Η σακούλα μας αποτελεί, κυριολεκτικά μια κινητή διαφήμιση με χαμηλό, μάλιστα, κόστος για μας, αφού οι πελάτες μας έχουν τη δυνατότητα να τη μετακινούν παντού, παίρνοντάς τη μαζί τους. Μια απλή αλλά προσεγμένη συσκευασία, με το logo μας, θα αναδείξει την επιχείρησή μας και, χωρίς εμείς να προβούμε σε άλλα βήματα, θα αποτελέσει αφορμή για να μας ψάξουν νέοι πελάτες.

Επίσης, οι σύγχρονοι πελάτες αγαπούν τα online posts και, ειδικά, τις φωτογραφίες σε διάφορα social media, όπως είναι το Instagram, το TikTok, κλπ. όπως και τα λεγόμενα “unboxing” βίντεο σε πλατφόρμες όπως το YouTube. Μπορεί και εν αγνοία μας, λοιπόν, η σακούλα του προϊόντος μας να βρεθεί «ποζάροντας» στα προφίλ των πελατών μας, διαφημίζοντας έτσι το brand μας και το προϊόν μας αβίαστα.

Συνοψίζοντας, η σακούλα είναι το πιο δυνατό εργαλείο marketing που έχουμε στη διάθεσή μας και αποτελεί ένα είδος «δώρου» που κάνουμε στον πελάτη μας όταν αγοράζει κάποιο προιόν μας. Για να του δείξουμε την εκτίμηση που του έχουμε, πρέπει να επιλέγουμε τσάντες που να συμβολίζουν ότι τον επιβραβεύουμε και τον ευχαριστούμε που μας επέλεξε

Με αυτόν τον τρόπο, σίγουρα θα τον ξαναδούμε σύντομα.