Ευτυχισμένος εργαζόμενος

Το μυστικό μιας επιτυχημένης εταιρείας

Οι άνθρωποι αφιερώνουμε κατά μέσο όρο το 1/3 της ζωής μας στη δουλειά.  Στην εργασία μας βιώνουμε τόσο στιγμές ευχάριστες και δημιουργικές όσο και στιγμές αγωνίας, απογοήτευσης και άγχους. Επομένως, το να ζούμε σε ένα υγιές εργασιακό περιβάλλον είναι κάτι παραπάνω από αναγκαίο.

Για να καταλάβει κάποιος αν υπάρχει υγεία σε μία επιχείρηση, δε χρειάζεται να είναι γνώστης ψυχολογίας, αρκεί να παρατηρήσει τους εργαζομένους της. Ο καθρέφτης μιας εταιρείας είναι οι άνθρωποί της, το έμψυχο δυναμικό της.  Είναι χαμογελαστοί; Δείχνουν διάθεση να εξυπηρετήσουν τους πελάτες ή το κάνουν τυπικά; Νιώθουν άνετα στον χώρο; Με λίγα λόγια είναι ευτυχισμένοι στην εργασία τους;

Παρακάτω θα δούμε αναλυτικότερα τη σημασία του ευτυχισμένου εργαζομένου και γιατί αποτελεί το κλειδί μιας επιτυχημένης εταιρίας.

Πριν εξηγήσουμε όμως τα οφέλη που έχει κάθε επιχείρηση  από έναν ευτυχισμένο εργαζόμενο, πάμε να δούμε τι χρειάζεται να κάνει η ίδια η επιχείρηση ώστε να έχει στο δυναμικό της τέτοιους εργαζόμενους.

Τι πρέπει να κάνει μια επιχείρηση για να έχει ευτυχισμένους εργαζόμενους;

#1 Να παρέχει ασφάλεια και εμπιστοσύνη

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Όλοι μας για να αποδώσουμε τα μέγιστα χρειάζεται να αισθανόμαστε ασφαλείς. Και όταν λέμε ασφαλείς, εννοούμε να μην φοβόμαστε να δείξουμε το ποιοι πραγματικά είμαστε χωρίς τον φόβο του εργασιακού bullying (mobbing).

Δεν πρέπει να σηκωνόμαστε το πρωί και να σκεφτόμαστε πώς θα πάμε στη δουλειά. Ένας ευτυχισμένος εργαζόμενος πάει με χαμόγελο γιατί ξέρει ότι πάει σε ένα περιβάλλον που νιώθει άνετα.

#2 Να λειτουργεί με δικαιοσύνη

Η δίκαιη μεταχείριση μπορεί να θεωρείται από πολλούς αυτονόητη, όμως δυστυχώς δεν είναι δεδομένη. Είναι σίγουρο ότι είτε έχετε ακούσει είτε έχετε βιώσει οι ίδιοι αδικία στο τρόπο συμπεριφοράς προϊσταμένων ή εργοδοτών στο προσωπικό. Καθόλου ευχάριστο συναίσθημα, το οποίο φέρνει γκρίνια.

Αντιθέτως, αν υπάρχει αίσθηση δικαίου και ίση αντιμετώπιση προς όλους, ανεξαιρέτως συμπαθειών και προσωπικών προτιμήσεων, τότε σίγουρα όλοι οι εργαζόμενοι που είναι συνεπείς θα νιώθουν ικανοποίηση.

Μην ξεχνάμε φυσικά και τη δικαιοσύνη όσο αναφορά τα δικαιώματα του εργαζομένου για ασφάλιση, μισθοδοσία στον προκαθορισμένο χρόνο κλπ. που αν μη τι άλλο είναι προαπαιτούμενα για ένα ευχάριστο κλίμα.

#3 Να νοιάζεται για την εξέλιξη του εργαζομένου

Ένας από τους σπουδαιότερους ρόλους αυτού που ηγείται της επιχείρησης είναι να ενδιαφέρεται για την εξέλιξη όλων των εργαζομένων του. Να ακούει τα θέλω, τις επιθυμίες τους και αν μπορεί να τους προσφέρει και τα κατάλληλα εργαλεία ή εκπαιδεύσεις, ώστε να τους εξελίξει ακόμα περισσότερο επαγγελματικά.

Η παροχή αναπτυξιακής υποστήριξης όπως ευκαιρίες κατάρτισης και καθοδήγηση στη σταδιοδρομία, είναι ελκυστική για κάθε εργαζόμενο.

#4 Να εκτιμάει τη συνεισφορά στη δουλειά και να την επιβραβεύει

Κάθε άνθρωπος που μοχθεί για το καλύτερο έχει ανάγκη από επιβράβευση. Από ένα απλό «ευχαριστώ» και ένα «μπράβο» μέχρι μία αύξηση μισθού, bonus παραγωγικότητας ή και προαγωγή.

Κάθε μορφής αναγνώριση θα κρατήσει τους εργαζόμενους ευτυχισμένους και θα τους οδηγήσει στο να προσπαθούν συνεχώς να βελτιώνονται.

#5 Να είναι προσαρμοστική και να κατανοεί και την προσωπική ζωή του εργαζόμενου

Η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, ειδικά τα τελευταία χρόνια, είναι κάτι παραπάνω από ζητούμενο.

Οι κορυφαίοι στο κόσμο εργοδότες, όπως έχουν αναδειχθεί μέσα από έρευνες, έχει παρατηρηθεί ότι δίνουν μεγάλη βαρύτητα σ’ αυτή τη λεπτή ισορροπία. Πώς μπορεί να γίνει αυτό πρακτικά; Τα ευέλικτα ωράρια και τα υβριδικά μοντέλα εργασίας, φαίνεται ότι ικανοποιούν τους εργαζομένους. Όταν υπάρχει κατανόηση από τη πλευρά της διοίκησης σε προσωπικά ζητήματα των εργαζομένων καθώς και σε πρόσκαιρες αλλαγές στη ζωή τους που απαιτούν υποστήριξη και ευελιξία, ο εργαζόμενος νιώθει ευχαριστημένος και χαρούμενος που ανήκει σε μία εταιρεία που τον στηρίζει!

Ευτυχισμένος Εργαζόμενος

Τι κερδίζει μια επιχείρηση;

#1 Μεγαλύτερη αποδοτικότητα

Οι ευτυχισμένοι εργαζόμενοι είναι περισσότερο παραγωγικοί. Όταν οι εργαζόμενοι είναι ευχαριστημένοι και δεν έχουν εργασιακά άγχη, όπως το αν θα πληρωθούν στην ώρα τους, εστιάζουν μόνο στην δουλειά τους και είναι πρόθυμοι να αντιμετωπίσουν νέες μεγαλύτερες προκλήσεις με την ίδια χαρά.

#2 Περισσότερα κέρδη

Σαν απόρροια της αποδοτικότητας είναι και τα κέρδη. Αν πάρετε παραδείγματα πετυχημένων εταιριών σε παγκόσμια κλίμακα θα παρατηρήσετε ότι οι συνεχώς αυξανόμενοι τζίροι έρχονται από εταιρίες που δίνουν μεγάλη σημασία στο προσωπικό τους. Πρόκειται για μια win – win κατάσταση που τόσο η εταιρεία όσο και ο εργαζόμενος βγαίνουν κερδισμένοι.

#3 Καλύτερη ομάδα

Οι ευτυχισμένοι εργαζόμενοι είναι πιο πιθανό να βοηθήσουν τους νέους υπαλλήλους να εγκλιματιστούν στο χώρο εργασίας, ενώ σε περιόδους οικονομικής κρίσης, όλοι γίνονται μια γροθιά για να αντιμετωπίσουν μια δύσκολη κατάσταση. Η ομαδικότητα είναι χαρακτηριστικό που το βρίσκει κάποιος μόνο σε υγιή εργασιακά περιβάλλοντα.

#4 Αφοσίωση

Αν δώσετε την αίσθηση στους εργαζόμενούς σας ότι δεν δουλεύουν απλά σε μία εταιρεία, αλλά είναι σημαντικό κομμάτι του παζλ και της λειτουργίας της, τότε θα κερδίσετε την αφοσίωσή τους. Και όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντική είναι και τα θετικά αποτελέσματα που αποφέρει. Εξάλλου, χαρακτηριστικό του υγιούς κλίματος μιας επιχείρησης είναι ότι σπάνια θα δείτε να παραιτούνται υπάλληλοι ή να γίνονται απολύσεις. Ασκούν τα καθήκοντά τους, ενώ ταυτόχρονα αποκτούν εμπειρία από την οποία θα κερδίσει και η εταιρεία που δουλεύουν.

#5 Παρέχουν καλύτερη εξυπηρέτηση

Όταν οι εργαζόμενοι είναι ευτυχισμένοι, είναι δεδομένο ότι θα εξυπηρετήσουν καλύτερα τους πελάτες. Την ώρα που μπαίνει ένας δυνητικός πελάτης στο κατάστημα θα προσπαθήσουν να αναδείξουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της επιχείρησης, με τέτοιο ζήλο που κανείς θα νόμιζε ότι τους ανήκει. Και όμως το κάνουν αυτό γιατί θέλουν απλά να ανταποδώσουν με τον τρόπο τους τις ευχάριστες συνθήκες που τους δίνει η επιχείρηση.

#6 Θετικό κλίμα

Οι επιχειρήσεις που διαθέτουν όλα τα παραπάνω προσόντα, δημιουργούν θετικό κλίμα, το οποίο φαίνεται σε κάθε έκφανση. Ένας ευχάριστος και με χαμόγελο εργαζόμενος αντικατοπτρίζει και το κλίμα της εργασία του καθώς και καθρεφτίζεται σ’ αυτόν η διοίκηση της εταιρείας που εργάζεται.  

Ακόμη και όταν γίνονται λάθη, όταν κάτι μπορεί να μην πάει καλά, η καλή ατμόσφαιρα θα κάνει τα πράγματα να ομαλοποιηθούν πολύ πιο σύντομα.

Ευτυχισμένος Εργαζόμενος

Στην εταιρεία XENOS όλα αυτά τα χρόνια λειτουργία της, έχουμε δείξει με πράξεις το πόσο πολύ πιστεύουμε στη δύναμη του εργατικού δυναμικού μας. Κάθε ένας ξεχωριστά έχει τη δική του αξία και προσθέτει μία μοναδική πινελιά στον καμβά που λέγεται XENOS PACKAGING.

Οι εργαζόμενοι είναι οι πρεσβευτές μας. Με το που έρθει σε επαφή ένας πελάτης, ένας προμηθευτής, μεταφορέας, εξωτερικός συνεργάτης ή υπάλληλος από τη ταχυμεταφορική με οποιονδήποτε από τους εργαζομένους της XENOS, μπορεί να καταλάβει το κλίμα που επικρατεί στην επιχείρηση. Και σ’ αυτούς ανήκει ένα μεγάλο κομμάτι του ποιοι είμαστε σήμερα.

Χωρίς τους συναδέλφους μας δεν θα ήμασταν αυτή η εταιρεία. Και γι’ αυτό τους οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ!