Η κατάληλη συσκευασία e-shop, θα… αποδώσει!

Ας το παραδεχτούμε: Όταν αγοράζουμε ένα προϊόν ιντερνετικά, το πρώτο που προσέχουμε είναι η συσκευασία του eshop από το οποίο το αγοράσαμε.

Το γνωστό σε όλους μας unboxing ή unpackaging έγινε ευρέως γνωστό απ’ τις πωλήσεις μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων, και όχι τυχαία. Αν και για όλες τις επιχειρήσεις η επένδυση σε μία συσκευασία είναι σημαντική, όπως έχουμε αναφέρει, για τα e-shop είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητη.

Για τις εταιρίες ηλεκτρονικού εμπορίου, η συσκευασία ώστε να πραγματοποιηθεί η αποστολή των προϊόντων, είναι αναγκαία. Με κάποιον τρόπο το προϊόν πρέπει να φτάσει στα χέρια του ανθρώπου που προτίμησε τα προϊόντα μας. Για να συμβεί αυτό, χρειάζεται ένας φάκελος courier, ή μία άλλη χάρτινη ή πλαστική τσάντα. Πώς όμως ο αγοραστής θα μπορέσει να σχηματίσει μία εικόνα για την εταιρεία μας χωρίς να έχει κάποια προσωπική επαφή με εμάς και το κατάστημά μας; Μα φυσικά μέσω της συσκευασίας!

Πάμε να δούμε μύθους και αλήθειες που έχουν αναπτυχθεί γύρω απ’ το packaging των e-shop.

Μύθος #1: «Το μόνο που χρειάζεται μία καλή συσκευασία είναι να παρέχει ασφάλεια

Πολλοί υποστηρίζουν ότι το packaging χρειάζεται απλώς και μόνο για να μεταφερθεί το προϊόν απ’ το e-shop μας, στο σπίτι ή στο γραφείο του πελάτη με ασφάλεια. Ναι, σαφώς ένα απ’ τα πρώτα μας μελήματα όταν επιλέγουμε συσκευασίες, είναι να φροντίζουμε να παρέχουν υψηλά στάνταρ ποιότητας. Πλέον όμως δεν αρκεί μόνο αυτό.

Μία συσκευασία για να θεωρηθεί καλή θα πρέπει να ικανοποιεί όχι μόνο μία, αλλά περισσότερες απ’ τις αισθήσεις του καταναλωτή. Θα πρέπει με το που την βλέπει ο πελάτης μας να την «ερωτεύεται». Να έχει έντονα χρώματα και ωραίο λογότυπο. Όταν πιάνει στα χέρια του τη συσκευασία, να καταλαβαίνει ότι το υλικό που χρησιμοποιήθηκε είναι ποιοτικό. Επίσης, σε κάποιες περιπτώσεις, επιχειρηματίες αρωματίζουν τη συσκευασία, ώστε όταν ανοίξει την ανοίξει ο πελάτης, να αναδυθούν ευχάριστα αρώματα.  Ήδη, όλα αυτά προδιαθέτουν θετικά τον πελάτη μας, χωρίς να έχει προλάβει καν να δει το προϊόν που αγόρασε. Και όπως πολύ καλά γνωρίζουμε, η πρώτη εντύπωση μετράει πάντα.

Μύθος #2: «Δεν αξίζει να δώσω χρήματα για το κομμάτι της συσκευασίας, αφού το προϊόν που παρέχω είναι τέλειο

Κάθε σωστός επιχειρηματίας οφείλει να δίνει το καλύτερο προϊόν που μπορεί στην αγορά. Αυτό δε σημαίνει απαραιτήτως όμως ότι ο καταναλωτής θα το προτιμήσει έναντι του ανταγωνισμού. Σαφώς, είναι ευχάριστο όταν παράγουμε ή πουλάμε προϊόντα να μας κάνουν περήφανους. Αρκεί όμως αυτό για να μας επιλέξει κάποιος;

Ας σκεφτούμε για λίγο σαν καταναλωτές και όχι σαν επιχειρηματίες. Ας υποθέσουμε ότι κάνουμε μία έρευνα για ένα προϊόν που θέλουμε να αγοράσουμε. Βλέπουμε ότι ενώ έχει πολύ καλές κριτικές και θετικά σχόλια, κάποιοι που το αγόρασαν μέσω internet δεν έμειναν ευχαριστημένοι γιατί το προϊόν ήρθε σε απαράδεκτη συσκευασία. Μία κακή συσκευασία δεν κάνει μόνο αρνητική εντύπωση στον καταναλωτή αλλά μπορεί να προκαλέσει φθορές στο προϊόν και έτσι να το δυσφημίσει ή ακόμα χειρότερα να το καταστρέψει. Όλα αυτά, θα αποτρέψουν τον δυσαρεστημένο πελάτη να το ξαναγοράσει και τούς επίδοξους σαν εμάς αγοραστές, να το σκεφτούμε περισσότερο αν θα το αγοράσουμε τελικά ή όχι.

Συνεπώς, όσο και αν τα προϊόντα μας είναι ποιοτικά, θα πρέπει να επιλέγουμε συσκευασίες που να ανταποκρίνονται σ’ αυτή τη ποιότητα. Οι εκπτώσεις στην επιλογή packaging, μπορεί να αποδειχθούν καταστροφικές τόσο στη φήμη όσο και στα κέρδη της επιχείρησής μας.

Αλήθεια #1: «Με το κατάλληλο packaging θα αποκτήσω αφοσιωμένους πελάτες.»

Πράγματι ισχύει. Πιο συγκεκριμένα, έρευνες έχουν δείξει ότι η εμπειρία του unpackaging ή πιο γνωστό ως unboxing, αποτελεί σημαντικό κομμάτι στο αγοραστικό ταξίδι του καταναλωτή. Το ταξίδι αυτό αποτελείται από 5 βασικά στάδια:

  1. Αναγνώριση: Στο στάδιο αυτό, ο καταναλωτής μαθαίνει για το προϊόν μας
  2. Αξιολόγηση: Σε αυτό το στάδιο συγκρίνει το προϊόν μας με αντίστοιχα προϊόντα
  3. Μετατροπή:  Στη φάση αυτή, παίρνει την απόφαση να αγοράσει το προϊόν
    Συγχαρητήρια! Για να έχει φτάσει ο καταναλωτής μετά το 3ο στάδιο στο αγοραστικό του ταξίδι σημαίνει ότι έχουμε καταφέρει να τον πείσουμε να εμπιστευθεί την εταιρεία και τα προϊόντα μας. Τα υπόλοιπα δύο στάδια όμως είναι αυτά που θα  κάνουν τον πελάτη πιστό και αφοσιωμένο στην επιχείρησή μας. Γι’ αυτό το λόγο πρέπει να τα δώσουμε ιδιαίτερη βαρύτητα.
  4. Διατήρηση: Ο πελάτης αγοράζει ξανά και ξανά από εμάς γιατί έμεινε ευχαριστημένος
  5. Υπεράσπιση: Ο πελάτης πλέον όχι μόνο προτιμάει τα προϊόντα της εταιρείας μας, αλλά τα προτείνει και στο περίγυρό του

Ο πελάτης περιμένει με ανυπομονησία το προϊόν μας. Ο διανομέας απ’ την courier χτυπάει το κουδούνι και του λέει ότι ήρθε το πακέτο που περίμενε. Ο καταναλωτής επιτέλους έχει τη συσκευασία που περιέχει το προϊόν που αγόρασε στα χέρια του. Αυτό είναι και το πιο κρίσιμο σημείο. Είναι η μοναδική ευκαιρία επαφής της επιχείρησής μας με τον πελάτη μας. Επομένως, το σωστό packaging είναι ζωτικής σημασίας.

Αν ο πελάτης μας εντυπωσιαστεί απ’ την ποιότητα, τα υλικά, την εμφάνιση, το σχήμα, τα χρώματα της συσκευασίας, τότε θα νιώσει σίγουρος για την αγορά του. Κρατάει ήδη την πρώτη απόδειξη ότι έκανε τη σωστή επιλογή. Αν λοιπόν και το προϊόν έχει φτάσει προσεγμένο στον προορισμό του, τότε θα έχουμε πετύχει τη βέλτιστη αγοραστική εμπειρία. Πλέον, διαθέτουμε έναν πελάτη που θα μας προτιμήσει δίχως δισταγμό για δεύτερη, τρίτη φορά και ούτω καθεξής. Και μάλιστα, αν μείνει τόσο ευχαριστημένος θα γίνει και ο μεγαλύτερος “φαν” της επιχείρησης και των προϊόντων που εμπορευόμαστε, ενθαρρύνοντας φίλους και γνωστούς του να μας προτιμήσουν.

Το αποτέλεσμα θα είναι να δημιουργηθεί μία άρρηκτη αλυσίδα ικανοποιημένων πελατών που το μόνο που θα κάνει θα είναι να μεγαλώνει!

Αλήθεια #2: «Η υψηλής ποιότητας συσκευασία eshop μου αποφέρει περισσότερα κέρδη.»

Πράγματι, ένα τόσο μικρό έξοδο για την επιχείρησή μας, όπως είναι η συσκευασία για το e-shop, μπορεί να αποδειχθεί χρυσωρυχείο για την εταιρεία μας. Ένα υψηλότατο ποσοστό των καταναλωτών, όταν αγοράζει ένα προϊόν, έχει αποδειχθεί πως στέκεται στο σχεδιασμό και την ποιότητα της συσκευασίας.

Όπως αναφέραμε και λίγο παραπάνω, η συσκευασία αποτελεί ισχυρό εργαλείο στην αφοσίωση που θα δείξουν οι πελάτες μας. Μία επιχείρηση για να έχει μεγάλη κερδοφορία σε βάθος χρόνου και όχι μόνο παροδικά, οφείλει να κρατάει τους πελάτες της. Κάθε καταναλωτής που μας πλησιάζει και αγοράζει έστω και ένα προϊόν μας για πρώτη φορά, πρέπει να γίνεται μόνιμος πελάτης.

Οι επαναλαμβανόμενοι πελάτες που θα μπαίνουν συχνά στο site μας για να προβούν σε αγορές, είναι αυτοί που θα κάνουν την επιχείρησή μας κερδοφόρα.  Οι άστοχες επιλογές στη συσκευασία για λόγους τιμής, είναι ικανές να μειώσουν την δυναμική της εταιρείας, ας μην το αφήσουμε να συμβεί.


Ανακεφαλαιώνοντας

Προτιμούμε να αγοράσουμε συσκευασίες για το ηλεκτρονικό μας κατάστημα που θα αντικατοπτρίζουν και την ποιότητα των προϊόντων μας. Ας πάψουμε να θεωρούμε το packaging μόνο ως ένα απλό μέσο μεταφοράς και ας καταλάβουμε ότι είναι μέρος της όλης αγοραστικής διαδικασίας. Για να έχει ο καταναλωτής μία ολοκληρωμένη αγοραστική εμπειρία θα πρέπει να μείνει ευχαριστημένος, εκτός των άλλων, και απ’ τη συσκευασία του προϊόντος που θα αγοράσει.

Ας του δώσουμε την ικανοποίηση που χρειάζεται και ας σκεφτούμε και εμείς ως καταναλωτές τη χαρά που παίρνουμε από καλαίσθητες και προσεγμένες συσκευασίες. Κάθε επένδυση που γίνεται προς αυτή τη κατεύθυνση μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να φέρει στο brand μας.

Τι λέτε λοιπόν…. Ξεκινάμε το e-packaging?