Covid-19: Η επόμενη μέρα για το λιανικό εμπόριο

Η προσαρμογή των εταιρειών στις πρωτόγνωρες αυτές συνθήκες και τις νέες τάσεις που παρατηρούνται στο εμπόριο διεθνώς αποτελεί μονόδρομο προκειμένου να επιβιώσουν σε πρώτη φάση και να αναπτυχθούν στη συνέχεια. Η έλευση του Covid-19 και η μείωση στο διαθέσιμο εισόδημα που την ακολούθησε, μετέβαλλαν τις καταναλωτικές συνήθειες τόσο ως προς το είδος των αγορών όσο και ως προς τον τρόπο που αυτές πραγματοποιούνται.

Ο επιχειρηματίας κλήθηκε να αντιμετωπίσει βίαια τις νέες καταστάσεις. Νέα μοντέλα αγοράς εμφανίστηκαν, η ηλεκτρονική πώληση έκανε απότομη εμφάνιση και προσφάτως ακολούθησε ένα ακόμη νέο είδος το click away.

  • Τι είναι και τί απαιτούν τα νέα αυτά μοντέλα αγοράς;
  • Η ελληνική αγορά είναι άραγε προετοιμασμένη για τις νέες μεθόδους;
  • Τι πρέπει να ακολουθήσει ο Έλληνας επιχειρηματίας για να πετύχει μία αποτελεσματική πώληση;

Ηλεκτρονική πώληση – Η απρόσωπη πώληση

Η μέθοδος αυτή ήταν εδώ και χρόνια συνυφασμένη με αγορές πρωτίστως για είδη από το εξωτερικό καθώς και για είδη τεχνολογίας που ο αγοραστής ήξερε ακριβώς τι ήθελα να αγοράσει. Στην Ελλάδα τα μικρά καταστήματα λιανικής δεν είχαν στηριχτεί σε τέτοιες μεθόδους μίας και η δια ζώσης πώλησης ήταν πλήρως συνυφασμένη με τον Έλληνα καταναλωτή.

Η ηλεκτρονική πώληση απαιτεί:

  • Ε-Shop πλήρως ενημερωμένο
  • Συνεχή διαφήμιση στα κοινωνικά δίκτυα 
  • Συνεργασία με έμπιστους και αποτελεσματικούς συνεργάτες ταχυμεταφοράς για τις παραδόσεις των εμπορευμάτων

Click away – Η …πιεσμένη πώληση

Η μέθοδος click away είναι μια διαδικασία που δημιουργήθηκε για την τόνωση της αγοράς, μέσω της φυσικής λειτουργίας των καταστημάτων, και εξυπηρετεί στη μείωση του συνωστισμού στα καταστήματα και στην αποφυγή μεσολάβησης courier. 

H μέθοδος αυτή απαιτεί και αυτή συνεχή διαφήμιση στα κοινωνικά δίκτυα μίας και η απουσία της „βιτρίνας του καταστήματος“ είναι και εδώ εμφανής.

Τι ακριβώς προβλέπει το click away:

  • Ηλεκτρονική ή τηλεφωνική παραγγελία
  • Προπληρωμή
  • Παραλαβή από το κατάστημα από ειδικά διαμορφωμένο εξωτερικό χώρο.

Όπως αδιαμφισβήτητα γνωρίζουμε ο „παλμός“ της αγοράς στην Ελλάδα χτυπάει στα μικρά καταστήματα, τα οποία προσπαθούν με λιγοστά μέσα να ανταγωνιστούν την ισχύ των εταιρειών – κολοσσών στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Πάρα πολλές  επιχειρήσεις δε διαθέτουν ούτε ηλεκτρονικό κατάστημα, ούτε υποδομές για να στηρίξουν ένα ήδη υπάρχον. Από τις πρώτες κιόλας μέρες λειτουργίας του συστήματος click away, οι εμπορικοί σύλλογοι της χώρας εξέφρασαν τις αμφιβολίες τους για την επιτυχία του μέτρου, ενώ άφησαν αιχμές για εύνοια στους μεγάλους ομίλους από τις κυβερνητικές αποφάσεις. Είναι ενδεικτικό πως κάποια καταστήματα λειτουργούν για ελάχιστους  επισκέπτες τη μέρα μα είναι αναγκασμένα να απασχολούν υπαλλήλους για την όσο το δυνατό καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη.

Μα το βασικό σε όλη αυτή τη διαδικασία είναι το μεγάλο άγχος του επιχειρηματία να τηρήσει τα προβλεπόμενα και να πείσει τον καταναλωτή ότι μόνο απομακρυσμένα είναι εφικτό να ζητήσει ένα προϊόν και δυστυχώς είναι αναγκασμένος να αρνηθεί την πώληση σε κάποιον περαστικό που ζητάει επικοινωνία. Επιπροσθέτως η διαδικασία της παραλαβής πολλές φορές δημιουργεί συνωστισμό και τότε καλείται ο ιδιοκτήτης του καταστήματος να οργανώνει το δυνατό καλύτερα και αποτελεσματικότερα τη διαδικασία αυτή, προσπαθώντας να ζητάει ταυτόχρονα την κατανόηση του πελάτη του.

Καταστήματα λιανικής – H καρδιά της αγοράς

Όλα τα παραπάνω εμφανίστηκαν σαν νέα μοντέλα αγοράς και υπόσχονται να παραμείνουν λόγω της ανάγκης των κρατών για την ασφάλεια των κατοίκων τους. Τίποτα όμως δε μπορεί να συγκριθεί με το ταλέντο της πώλησης των ελληνικών καταστημάτων!

Τίποτα δε μπορεί να συγκριθεί με το ταλέντο των Ελλήνων επιχειρηματιών που προσπαθούν εδώ και χρόνια με τους τρόπους τους να σταθούν στην αγορά.

  • Μπορεί κανείς να ανταγωνιστεί μία όμορφη και με πολύ μεράκι στημένη βιτρίνα  με την εμπειρία των ετών του επιχειρηματία που γνωρίζει πλέον τα πάντα για την τέχνη που αυτή απαιτεί ώστε να πείσει έναν καταναλωτή;
  • Μπορεί ένα καλά οργανωμένο e-shop να αντικαταστήσει ένα τακτοποιημένο και με αγάπη στημένο κατάστημα που ώρες ολόκληρες ο καταστηματάρχης ασχολήθηκε; Που πρόσεξε μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια, από την κατάλληλη μουσική, το έξυπνο δωράκι του πελάτη ακόμη και το άρωμα που θα έχει στο κατάστημά του για να έχει τον πελάτη του ευχαριστημένο;
  • Και τέλος τί μπορεί να συγκριθεί με την γεμάτη σεβασμό εξυπηρέτηση του πελάτη και την τέχνη του υπαλλήλου /καταστηματάρχη να τον οδηγεί στο κατάλληλο προϊόν που πολλές φορές ούτε ο ίδιος ο πελάτης γνωρίζει ότι αυτό θέλει; Η φιλική συμπεριφορά, η εμπειρία στο είδος καθώς και η εγκάρδια υποδοχή αποτελούν κλειδιά στην δια ζώσης πώληση.

Είμαστε αναγκασμένοι όμως να εναρμονιστούμε με τα νέα δεδομένα λόγω της προσπάθειας για την υγεία όλων μας.

Covid-19: Η Επόμενη Μέρα Για Το Λιανικό Εμπόριο

Πως μπορώ να ξεχωρίσω σε αυτή την πρόκληση;

Είναι απαραίτητο να βγουν μπροστά οι μικρές επιχειρήσεις και να διατηρήσουν με κάθε τρόπο το τζίρο τους. Η εναρμόνισή τους με τα νέα δεδομένα είναι αναπόφευκτη οπότε είναι θέμα χρόνου είτε είναι αρεστό είτε όχι να:

  • Προβούν σε δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος
  • Επενδύσουν άμεσα σε διαφήμιση σε κοινωνικά δίκτυα

Εκτός όμως από τα παραπάνω το μεγάλο στοίχημα και μυστικό είναι να μπορέσουν όλη αυτή την πραγματικά ανεκτίμητη προσωπική επαφή να την περάσουν μέσα από αυτά. 

  1. Προσπαθήστε να διατηρήσετε την τηλεφωνική επαφή ενεργή και ζεστή, με άμεση εξυπηρέτηση όχι μόνο τις ώρες της αγοράς.
  2. Ενισχύστε την επικοινωνία μέσω e mails marketing  έντονη παρέχοντας ειδικές προσφορές με σωστές φωτογραφίες και πληροφορίες.
  3. Ανεβάζετε φωτογραφίες ακόμη και video στα κοινωνικά δίκτυα ώστε να …φέρνετε το κατάστημά σας στα μάτια του καταναλωτή και κάντε τον να δει τα εμπορεύματά σας σα να ήταν εκεί.
  4. Βρείτε τρόπους να παρουσιάζετε τα προϊόντα σας σε πραγματικά μεγέθη ώστε να είναι εύκολο για τον καταναλωτή να καταλάβει και να μην έχει απορίες που τον σταματούν στο να προχωρήσει στην αγορά του προϊόντος.
  5. Συνεργαστείτε με αξιόπιστες εταιρίες μεταφοράς ή ακόμη επενδύστε σε ανθρώπους που μεταφέρουν μόνο για σας τα προϊόντα σας  και ίσως μέσω των οποίων να μπορέσετε να μεταφέρετε το χαμόγελό σας ,τη ζεστή και φιλική σας εξυπηρέτηση!

Πώς μπορεί η  XENOS PACKAGING να συμβάλλει σε αυτή την προσπάθεια;

Στην προσπάθεια επανεκκίνησης της αγοράς η Xenos Packaging πρωτοπορεί και δημιουργεί ακόμα πιο προσωποποιημένες συσκευασίες. Συνδυάζοντας έξυπνο design, χρηστικότητα και χαμηλό budget υπόσχεται αξέχαστη συσκευασία για κάθε επιλογή.

Σημειώνεται πως η Xenos, για να καλύψει τις νέες ανάγκες που δημιουργούνται καθημερινά στην αγορά, διευρύνει την παραγωγή της σε:

Covid-19: Η Επόμενη Μέρα Για Το Λιανικό Εμπόριο

Το ταλέντο του Έλληνα επιχειρηματία δε μπορεί κανένα ηλεκτρονικό κατάστημα ή κανένα click away να το ανταγωνιστεί. Το πολυμήχανο μυαλό του μπορεί να βρει τρόπους ώστε μέσα από τα νέα δεδομένα να ξεχωρίσει και να βγει μπροστά συνδυάζοντας και την ασφάλεια του καταναλωτή αλλά και την άριστη, φιλική και ζεστή εξυπηρέτηση!

Δεν υπάρχει τίποτε αδύνατο γι’ αυτόν που θα προσπαθήσει

Μέγας Αλέξανδρος, Bασιλιάς της Μακεδονίας